Kysyntä taksinkaltaisille palveluille on Suomessa selkeä. Ongelmana perinteisessä taksissa on taksin ajamiseen liittyvä lupaviidakko sekä taksimatkojen korkea hinta. Vähentämällä byrokratiaa päästään tilanteeseen jossa taksipalveluiden kaltaisia kuljetuspalveluita voidaan tarjota halvemmalla ja näin ollen kasvattaa niihin kohdistuvaa kysyntää ja näin ollen näiden palveluiden vaihdantaa.

Muualla Euroopassa taksien kaltaisia palveluita tarjoavia yrittäjiä on paljon, Suomessa tämä on vielä aika lasten kengissä. Esimerkiksi Lontoossa on tuhansia erilaisia taksinkaltaisia palveluita tarjoavia yrityksiä. Kuluttaja voi valita näistä itselleen sopivimman hqdefaultmuodon; luksuskuljetuksista halpoihin kimppakyyteihin. Nämä palvelut yleensä toimivat hyödyntäen mobiililaitteita kuten matkapuhelimia ja tableteita. Asiakas tilaa tarvitsemansa kuljetuspalvelun napin painauksella puhelimensa näytöltä ja kuljettaja saapuu paikalle. Näiden palveluiden maksu yleensä suoritetaan mobiilisovellukseen liitetyn luottokortin välityksellä. Sovelluksen ylläpitäjä sen sijaan välittää maksun palvelun tuottajalle vähentämällä välistä oman komission. Erilaisia muunnelmia tästä perusideasta on tarjolla vaikka kuinka monia.

Taksinkaltaisten palveluiden käyttämisessä parasta on niiden käyttämisen helppous ja kohtuullinen hinta verrattuna normaaleihin takseihin. Palvelut toimivat yhtä nopeasti kuin normaalit taksit ja hinta on vain alhaisempi. Näiden palveluiden käyttäjät ovat yleensä julkisen liikenteen käyttäjiä lähtökohtaisesti, mutta vaikeita matkoja korvaavat näillä palveluilla. Kynnys ostaa kuljetuspalvelu on selkeästi laskenut näiden uusien yrittäjien ilmestyttyä markkinoille.

Näihin palveluihin kohdistuu Suomessa suurta vastarintaa takseja valvovalta viranomaiselta ja taksikuskeilta. Aihetta on paljon käsitelty eri medioissa. Kyse on täysin samasta reaktiosta ja ilmiöstä mikä on nähty muissa Euroopan maissa jo vuosia sitten. Jos haluaa katsoa mitä muissa maissa on tapahtunut niin nämä taksinkaltaisia palveluita tuottavat yritykset ovat voittaneet taiston ja vakiinnuttaneet paikkansa Euroopan suurkaupunkien katukuvassa. Hämmentävää on huomata että taksinkaltaisten palveluiden käyttäjät eivät ole syöneet perinteisten taksien asiakaskuntaa vaan lisänneet alan kokonaiskysyntää ja sitä myöten saavuttaneet oman suuren asiakaskuntansa. Taksien pelko koko asiakaskunnan menettämisestä on huomattu aiheettomaksi muissa kaupungeissa. Toki pientä vähennystä normaalitaksien palveluissa on huomattu, mutta ei läheskään niin suurta kuin taksiyrittäjät ovat pelänneet. Tämän perusteella voitaisiin ennustaa että Suomessakin tämä muutamassa vuodessa tullaan hyväksymään osaksi katukuvaa.